GeKås, Ullared

Vilken händelserik dag ! Jag vaknade upp förvirrad och trött, hade glömt bort att jag sov hos Robin. Som vanligt stressade jag in i det sista, eftersom jag fastnade vid tv:n. Men till sist tog jag mig neråt till skolan med Cilla och Ericka, som hoppade på på vägen. Framåt tolv tiden begav vi oss iväg mot Ullared. Med Most Wanted Hits dunkandes i högtalaren och lite färdkost, kunde resan inte bli mkt bättre.
Väl framme la vi upp en strategi om att vi skulle träffas varje halvtimme, men vi båda visste att vi inte kunde vara utan varandra, så istället gick vi tillsammans.
Tiden gick och vi hade ingen tanke på vad klockan var. Jag hade juh planerat att gå på ett afro pass vid sju, men det var bara till att glömma det, eftersom klockan började närma sig sex innan vi ställt oss i kön..
Det enda jag hade i tankarna var om mina pengar skulle räcka eftersom jag hade plockat på mig lite väl mkt.
Men ringde till Daniel som skulle va snäll att flytta över lite pengar. Men gjorde han det ?! Nej, utan han GLÖMDE det, så när jag kom fram till kassan och skulle betala så gick inte det. Jag hade inte pengar så det räckte. Med väldigt nervös och irriterande röst frågade jag kassörskan om jag skulle kunna få ringa ett samtal, vilket jag fick göra. Fick ringa till mamma som var snäll och förde över pengar. Jag som alltid har fasat för detta och så händer det när jag minst anar, och allt var Daniels fel ! 

Men dagen slutade lyckligt och jag fick med mig allt hem. Jag och Cilla konstaterade att det roligaste med att åka till Ullared är att se vad man köpt när man kommer hem. (Precis som om man inte visste det.)

Nu ska jag göra mig redo för sängen, är väldigt trött efter en halv dag på Ullared elr GeKås som det egentligen heter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0